mandag den 6. februar 2012

Tiden...

"Tid styrer alt, uden tid ville der ikke være noget. Tiden styrer os, hvornår vi skal gøre ting. Tiden er det mest magtfulde i verden. Den der styrer tiden, styrer alt. Tid er hvor længe vi lever, det gør os unge, voksne, gamle. Det er bare et spørgsmål om tid siger mange, inklusiv mig selv. Tiden styrer glæde og vrede, hvis vi ikke har tid nok, bliver vi sure. Hvis vi har masser af tid bliver vi glade. Tid er selvstyrende, tiden går af sig selv, vi har opfundet ure, for at have en tidsfornemmelse, en fornemmelse af tid, noget som ingen ved hvad er, og ingen kan styre. Tid er der bare, hvis man ændrede alle ure i verden, ville de så gå forkert? Går de forkert? Hvem kan sige det? En masse spørgsmål, som vi skal bruge tid til at løse. Tid er den ting som ingen kan styre, derfor det mest magtfulde i verden. År, måneder, uger, dage, timer, minutter, sekunder? Alle sammen begreber, som ingen ved sandheden om, det kan ikke undersøges. Hvorfor skulle en dag ikke være et år? Tid er den ene ting i livet som ingen kan undgå. Du kan ikke flygte fra tiden, du kan flygte fra livet, men tiden gælder også efter du dør, tiden vil altid gælde, og bestemme hvor længe du har levet eller været død. Nu vil jeg sove, jeg håber at jeg har tid nok.."




Den tekst fik mig til at tænke, gør den også det ved dig? :)





Ingen kommentarer: