søndag den 22. april 2012

Interview med Marlene Twisttmann; Forlovelse.


Jeg har interwiewet Marlene Twisttmann, og det handler om det med at være forlovet, også hendes meninger om det. For at danne et billede af hende, så er hende på billedet hende.


Mange unge bliver forlovet nu om dage end de unge gjorde før i tiden - hvad er din holdning omkring det?
- Der er min holdning at dem som bliver forlovet efter et par måneder i et forhold ikke kan tages seriøst fra min side af. Jeg mener ikke at man efter 2 måneder ved om det noget der holder i længere tid. På det tidspunkt er det ikke engang alle der ved om de Elsker hinanden eller ej, der gik lang tid før mig og min Kæreste/forlovede overhovedet begyndte at bruge det ord. 
Kan dog ikke se forskellen på at f.eks. et par på de 14-15 år forlover sig efter f.eks. et års tid, for de kan elske hinanden ligeså meget som et par på 21 og 24 år, som er mig og min kærestes alder.





Når man bliver forlovet mener nogen at man har en giftemål inden for 1 år, og andre mener ikke man har. Hvad mener du?
Da mig og min kæreste forlovede os var det overhovedet ikke fordi vi havde planer om at gifte os. Men netop fordi vi på en anden måde ville vise vores kærlighed til hinanden på! Der var en der spurgte min kæreste om vi så havde sat en dato nu vi havde fået vores ringe på. Og nej det har vi jo så ikke. Jeg har aldrig selv været sikker på om jeg overhovedet vil giftes. Men derfor har samtalen stadig været oppe mellem mig og min kæreste, om hvordan det skulle være HVIS vi skulle engang. 

Så der er mit svar, Nej bare fordi man er forlovet er det ikke ensbetydende med man skal giftes, hverken om et år eller 10 år eller noget. Man kan sagtens forblive forlovet resten af livet og stadig elske hinanden og få børn evt. uden at skulle giftes.



Nu er du selv forlovet. Hvorfor valgte I at blive forlovet?
Fordi vi på en anden måde ville vælge at vise vores kærlighed til hinanden. Vi købte ikke nogle vildt dyre ringe, da det ikke havde den store betydning. Vi fik skrevet Lama 14-03-11 i dem. La for Lasse og Ma for Marlene. Specielt og unkikt.
Så det siger lidt sig selv at vi blev forlovet fordi vi Elsker hinanden. Vi er stadig ligeså nyforelsket som i starten.

Har I planer om at skulle giftes i fremtiden?
Som nævnt, så nej vi har ingen planer. Men har da talt om hvordan det skulle være hvis det skulle ske.


Hvor lang tid har i kendt hinanden i?
Jamen til at starte med skrev vi faktisk bare sammen og på ingen måde nogen flirt. Og så stoppede det faktisk lidt, men begyndte noget tid efter igen hvor det så bestod mere af at flirte og så aftalte vi ret hurtigt at mødes og ja så har vi faktisk hængt sammen siden. Vi har været kærester i 13 måneder og forlovet i 16 dage.


Hvordan fejrede I jeres forlovelse?
Vi fik ringene med posten, så der var ikke planlagt noget rigtig. Tror faktisk ikke rigtig vores forlovelse er blevet "fejret". Vi holder meget af små hyggeaftener. Jeg har aldrig været tilhænger af at fejre måned dage og sådan noget, man hygger sig engang imellem og det er det. Vi har så mange ting tilfældes og det nyder vi, så derved laver vi jo mange af vores ting sammen alligevel og det hygge i sig selv for os.






- Hvad er jeres mening om forlovelse? 

Ingen kommentarer: