tirsdag den 5. marts 2013

Praktik

I dag har jeg været hjemme, desværre. Lorte sygdom! Så har bare slappet af, bl.a. med Fifty shades. I denne uge jeg i praktik på et plejehjem (Wuhu, eller...Ej, det er faktisk hyggeligt - men meget stille end jeg er vant til) Det er dog ikke et plejehjem jeg vil på i fremtiden, skal det lige siges. Men der er som I nok ved ældre mennesker der. Man oplever lidt af hvert der, og en af tingene var et ældre par. Det er ikke det vildeste! Men da jeg så de holdt i hånden, de smilede af hinanden og hvor tydeligvis glade for hinanden. Jeg fik virkelig en glæde følelse indeni, jeg blev virkelig rørt.. At 2 der har været sammen så længe, at de er på plejehjem sammen. Fantastisk de har holdt sammen, og de stadig er lykkelige. Så tænkte jeg efter, hvordan forhold var nu om dage og at nogle bare skifter kæreste som andre skifter kæreste som vi andre skifter underbukser. Det fik mig ærligt til at grine lidt. Men high-five til dem som kan holde sammen hele livet. Kærlighed er en fantastisk & smuk ting. Jeg bliver personligt glad for når jeg ser eller høre om et par der har været sammen hele livet og stadig er lykkelige sammen. Men der er dog også mindre fantastiske ting ved at være i praktik på et plejehjem, altså hvad man oplever/ser, men man skal jo fokuser på det gode/positive ;-) Det kan jo ikke være godt det hele, men nogle af de ting man oplever på sådan et plejehjem, dét er tankevækkende. 



1 kommentar:

Mia sagde ...

fifty shades <3 !!

Lyder ellers hyggeligt. Jeg har arbejdet som picoline på et hospital, hvor jeg hver dag skulle gå igennem et plejehjem. ikke lige dér jeg ønskede at arbejde.
Men når jeg hører det du fortæller bliver jeg så glad.
Synes det er så fantastisk når folk nærmest vokser sammen. Kærlighed er en vidunderlig ting!
Din beskrivelse fik mig virkelig til at smile :)
.. & god bedring til dig!

eslublog.blogspot.dk