lørdag den 30. marts 2013

Venlighed i dagens Danmark og fremtiden?

Nu her til aften fik jeg foræret 22 par sko, noget tøj, makeup, en halskæde, osv. Jeg ga' ikke en krone! Jeg er helt foræret over at et menneske kan finde på at give alt dét væk for venlighed! Det er jo fantastisk, og det beviser de folk faktisk findes stadig. Jeg kunne dog kun passe 7 af parene og nogle af dem var ikke lige mig, men jeg kender nogle som kan lide det! Jeg er selv en af dem som kan finde på at give ting væk, hvis jeg ikke bruger det. Jeg har fx. engang givet min nabo en hel sæk med mit tøj jeg ikke brugte, og det gjorde hende glad. Og at se en persons glæde, det er noget af det bedste jeg ved! Hvad med jer? Er I typen som kan finde på at give noget væk, eller give det til genbrugen, eller? :-) Men pga. alt det jeg har fået, føler mig helt som Carrie Bradshaw fra Sex and the city pga. det jeg har fået oveni :-D. Jeg har desværre ikke fået nogle taget billeder, beklager!

At forære ting væk af ren venlighed og ikke forlanger en krone. Det er en fantastisk ting. Vi er blevet så nærrige i dagens Danmark, det er faktisk ret trist! Alt koster penge, og det gælder ikke kun ting, man kan få. Men også hvis folk skal ha' hjælp, der forlanger nogle penge for det. Hvorfor ikke bare gør det gratis, og gør andre glade? Det man giver, får man jo igen.. For det meste i hvert fald, kommer selvfølgelig an på hvordan folk er som person, men jeg er i hvert fald en person som gir' igen, alt andet er jo dumt. Tør virkelig ikke tænke på fremtiden nu om dage, ang. nogle ting! Hvad er jeres tanker omkring dét? Jeg tænker faktisk nogle gange på hvordan bliver i fremtiden, når man tænker på hvordan det allerede er blevet nu..

Ingen kommentarer: