torsdag den 29. august 2013

Voldtægt ..



Jeg fik inspiration til dette emne både hos min veninde - som også blogger og fra nettet.. Jeg fik lyst til at komme med min mening om det, og det er nemlig voldtægt! Jeg kender nogle som er blevet voldtaget, og jeg nævner ingen nævne. Jeg er personligt ikke selv blevet det, og det er jeg selvfølgelig glad for. Men at kende nogle, og se hvor meget det bl.a. kan påvirke dem og ødelægge dem, fordi det påvirker jo en.. Det er en oplevelse man ikke bare lige sådan glemmer. Jeg ville ønske jeg kunne fjerne den oplevelse fra alle folk, og den lidelse - ingen fortjener at blive voldtaget! Nu vil nogle måske kommenter at jeg ikke kender den lidelse, når jeg ikke selv har oplevet den - og det har I selvfølgelig ret i. Men forstå mig ret! Ingen fortjener at blive voldtaget, og de personer der siger: "Det er jo min egen skyld." - det er det på ingen måde! Hvordan/det sted man bliver voldtaget, det er jo forskelligt. Men ligemeget hvad, så er det på ingen måde, den persons skyld. Det vil altid være den person der voldtager, det er ikke aldrig ofrets skyld! Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor de folk som voldtager folk, og at de kan få dem selv til det.  Og så er det ligemeget om den person som har voldtaget, har drukket. Det er virkelig ingen undskyldning! Nogle folk vil sige, at dem som går i byen, i let klædt tøj - det er selv lidt skyld i det. Det synes jeg nu ikke! Der er virkelig også kvinder som ikke er let påklædt, som bliver voldtaget - så det med for lidt tøj og det selv er lidt skyld i det.. Bare nej! Det er heller ikke en person skyld, hvis personen har drukket.. Folk som IKKE drikker, bliver ligesom også voldtaget.. Det kommer heller ikke an på ens udseende, fordi det er jo forskellige slags typer der bliver voldtaget. Der er også jomfruer som bliver voldtaget, og tænk at ens første gang blev en voldtægt? Det er også forfærdeligt! Man får jo bl.a. også et helt andet syn på sex så.. En voldtægt gør så utrolig meget ved en, og det noget som også er noget af det værste. Der er utrolig mange som skjuler de er blevet voldtaget, fordi de synes det er pinligt eller pga. noget helt andet. Og hvor ved jeg det fra? Bl.a. fra nogle debatter, osv.. Så hvis du sidder derude og er blevet voldtaget og intet har sagt. Sig det!!   Ikke holdt det skjult og det er på ingen måde pinligt.. Du skal huske, du bliver ikke sige det til hele verdenen, blot én du stoler på - så du  kan få noget hjælp og snakke om det. Synes I skal kigge forbi DENNE side, hvis du fx. er blevet voldtaget Lige nu søger de bl.a. også frivillige, som fx. brænder for at gør en forskel, hvis du brænder for at lytte og hjælpe andre voldtægsofre. Hvis du sidder og har været ude for voldtægt, og gerne vil hjælpe andre som er blevet det - men tænker du ikke har ret meget tid til at hjælpe. Men om du har 1 time eller 2,5 time eller 10 timer, osv.. Det kan være din ene time (Fx!) gør en forskel! Hvis du er interesseret I at gør en forskel, så klik HER! Så kan du læse mere om det hvis du lyst.. Jeg synes personligt selv det er et fedt koncept, og at gør en forskel og hjælpe andre, det er jo en fantastisk ting. Jeg elsker personligt selv at hjælpe andre folk i det hele taget, og gør en forskel. Vi skal hjælpe hinanden, det er en vigtig ting efter min mening.

"At svigte sig selv frem for at svigte andre, er i sandhed det største svigt." 
Taget fra www.nejernej.dk :-)





Ingen kommentarer: