tirsdag den 8. oktober 2013

Tyrkiet 2013.


Hvorfor savner jeg det? 
Da min veninde og jeg besluttede os spontant for at bestille en rejse. Jeg glædede mig så utrolig meget, fordi jeg gerne ville ud at rejse og så var det jo ned til varme & lækre strande! Jeg elsker jo at rejse. Men vi bestilte den, og få dage efter tog vi afsted. Jeg glædede mig til sol, sommer, lækre drinks, strand, opleve noget anderledes end herhjemme i Danmark. Vi kom derned og allerede samme dag sku' vi ud at opleve noget og se os omkring. Vi var heldigvis dernede tidligt og ikke sent. Så allerede første dag kunne vi få noget ud af det. Jeg kan i hvert fald sige det vi nåede at opleve dernede, det var fantastisk og meget anderledes i forhold til Danmark. Bare da vi sad i vores bus da vi kom ind i Alanya, og de smukke omgivelser der var. Fordi det var virkelig smukt! Det som bl.a er anderledes i forhold til Danmark, var at man kunne/kan shoppe om aftenen og om natten (Ja, du læste rigtigt.. Om natten) Det skulle jeg lige vænne mig til, men det var jo rigtig fedt! Det var/er almindelig dernede, fordi mange ikke orkede at shoppe om dagen, fordi det er så varmt dernede om dagen. En af dagene tog min veninde & jeg fx. ud at shoppe klokken 21 om aftenen. Plus alle de mennesker vi mødte dernede, og vi fandt nogle mennesker på hotellet, vi brugte ret meget tid sammen med. De var også danskere, og de var sjove og ikke mindst rigtig søde. Men mødte utrolig mange mennesker dernede, de er så åbne dernede. Har i hvert fald gode minder dernede fra, og vil gerne tilbage dertil igen på et tidspunkt. At komme ned til Tyrkiet, hvor man skulle snakke engelsk noget af tiden (Når jeg skulle snakke med dem fra Tyrkiet) og jeg er jo ikke så god til engelsk. Det var en udfordring for mig - men en god en af af slagsen! Jeg snakkede og forstod faktisk mere engelsk end jeg sådan lige regnede med. Så det gjorde mig da lidt glad oveni! En af mine drømme er i hvert fald at komme til Tyrkiet igen en dag, men jeg skal dog også ud opleve andre lande. Men Tyrkiet kan helt klart anbefales! 

Ingen kommentarer: