lørdag den 14. december 2013

Hvornår bliver en drøm urealistisk? Hvis en drøm kan være urealistisk?

Alle render rundt med drømme. Nogle drømme er mere realistiske, sjove, mærkelige, tosset end andre er. Nogen holder det for sig selv, og nogen er mere åbne omkring sine drømme. Når man får drømme af vide fra andre, så er der måske nogen der griner af deres drømme. Men burde man det? Har vi ikke selv skøre, mærkelige og drømme som ikke er realistiske? Hvis en drøm kan være urealistisk egentlig? 

Der er mange mennesker holder dem/sine drømme for sig selv, men vi har stadig drømmene. Det er da klart nogen mennesker holder deres drømme for sig selv, hvis de bliver grinet af? Mange går rundt og drømmer om alt muligt. Men hvis man VIRKELIG ville det, og kæmpede for dét, er den så urealistisk hvis det rent faktisk er muligt hvis man virkelig gjorde noget for den gik i opfyldelse. Nævn gerne nogle eksempler på noget som ikke er realistisk. Kunne nemlig være meget interessant at høre forskellige meninger, drømme, osv. omkring dette emne. Og når man snakker om at være realistisk. Hvornår skal man sige en drøm er urealistisk? Der er jo mange mysterier i verden jo. Man tænker jo forskellige på hvornår en drøm er urealistisk. Selvfølgelig er der forskel på om man griner af drømmen fordi den er tilgrin eller om man griner af drømmen MED personen der fortæller drømmen. Jeg har talt med nogen omkring det, og vi blev egentlig enige om, kan en drøm være urealistisk?  Jeg synes i hvert fald man skal passe på med at grine af andres drømme. Om I så synes det lyder urealistiske eller ej. Og som et et citat siger: "Aldrig sig aldrig".

Jeg spurgte en jeg kender om hvornår han synes at en drøm blev urealistisk, og han sagde: " Jeg har den holdning at alt er muligt" og så spurgte jeg sådan i sjov: "I orden. Hvordan lære jeg at flyve?" og så svare han: "Du får fat i en basesuit og laver basejumping." Haha! Lidt sjovt svar må jeg indrømme, jeg synes det er genialt svaret i hvert fald. Mens synes I han har ret? Er intet umuligt?

Jeg har spurgt et par stykker om nogle af deres drømme, og de kommer her: 
"Jeg har en utrolig urealistisk drøm.. Jeg vil vinde 500 millioner, også købe en Ø, hvor jeg vil lave det om til et ferie paradis med hoteller diskoteker og andet. Sunny beach, bare på min egen Ø! Og så vil jeg købe en Ø mere hvor jeg ville starte mit eget samfund. På denne Ø ville jeg der ikke findes penge, alt ville være gratis så længe man arbejde så ville jeg "Kong Steffen" sørge for alle, via penge jeg tjente fra mit ferieparadis!" 
"Jeg drømmer om at se paradisets have på jorden"

Jeg drømmer om en verden hvor der gror mere mad end vi alle umuligt kan nå at spise 

"Drømmer at vores ejere står frem i lyset så vi alle kan se hvem det er der bestemmer / styrer / trækker i trådene."

"Drømmer om en verden uden krig."

"Drømmer om at alle mennesker har mulighed for at spise og adgang til rent vand."

"Drømmer om en verden hvor man kan gøre hvad man vil når man vil og hvis man vil bare man ikke skader andre med sine handlinger."

"Drømmer om mere frihed"



Ingen kommentarer: