lørdag den 7. december 2013

Opskrift på iskaffe.

Jeg ved mange elsker Baresso, og jeg indrømmer da gerne at jeg selv er en af dem. Dog får jeg det ikke så tit, da det ikke ligefrem er det sundeste man kan få derinde! Men jeg har fundet en opskrift derfra til iskaffe. Men hvis nogle har en anden god opskrift til iskaffe, så er I velkommen til at dele opskriften. Der findes jo mange måder at lave iskaffe på :-) Nogle er sundere end andre opskrifter jo.


Billedet er taget herfra.



Men de bruger jo espresso shots til deres caffe latte ice eller iskaffe, så hvis du ikke har en espressomaskine, kunne du måske alternativt, lave en meget stærk kop kaffe. Men her er opskriften: 


Fyld et glas halvt op med is terninger og fyld glasset med sødmælk. Kom 2 spsk. rørsukkersirup (kan du lave selv ved at koge rørsukker og vand i en gryde til sirup) i et decilitermål og lad espresso shottet løbe ned i målebægeret, så sirup og espresso blandes. Hæld sirups/espresso shottet over mælken og is terningerne og server med sugerør. 

Ingen kommentarer: