onsdag den 26. juni 2013

En ting som jeg undre mig over.

Jeg har som I nok ved lige været i Tyrkiet i Alanya og noget af det jeg fik øje på som undrede mig. Det var en scooter med en kasse hvor der stod McDonald på, og bl.a. med et nummer. Så kunne jeg jo regne ud de de bragte ud dernede. Jeg spiste personligt ikke selv derinde, McDonalds er ikke lige mig - så det er møg sjældent jeg går derind. Men undre mig over at Danmark ikke gør det samme? Tror de vil tjene SÅ meget mere, hvis de gjorde det. Mange ligger med tømmermænd, og vil gør næsten alt for at få bragt tømmermænds mad ved døren. Tog et billede af det, så I kan rent faktisk kan se det. Godt være det har fordele ved de ikke bringer ud, så som at man ikke får motion af det, og det hjælper folk til at være mere doven, hvis nogle sku' nævne det. Men altså, hvis man sku' tænke på pengene, man verdenen nu om dage gør. Jeg er personlig ligeglad om de bringer ud eller ej, spiser der som sagt så sjældent. Men hvis man skulle se positivt på at de ikke bringer ud, så ville det en af dem nok være mange ville blive mere dovne, når de ikke behøver at gå hen til McDonalds fx. Og det er IKKE for at dømme dovne folk, eller dem som vejer for meget eller noget lign. Men jeg har jo en pointe i det jeg siger, vil jeg da selv sige. Håber ikke jeg støder nogle ved dette indlæg. :-)

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Grunden til, at de ikke vil have, at f.eks. Just-Eat bringer ud for dem, er, at maden i langt de fleste tilfælde når at blive dårlig ift. deres egne kriterier, inden den når ud til kunden. Det er med garanti også derfor, de ikke selv bringer det ud.

Så vidt jeg er orienteret er der, eller har der været, en regel om, at mad, der har stået klar i over otte minutter er "waste", og må ikke gives til kunden.

Det er ting, jeg har hørt fra medarbejdere de forskellige steder :)

Så nu behøver du ikke at undre dig så meget længere :D