onsdag den 11. september 2013

"Et venskab uden diskussioner, er et venskab uden kærlighed."

Jeg er en person der elsker at møde nye mennesker. Man kan aldrig få for mange veninder & venner. Når man elsker at møde nye mennesker, så møder man sjovt nok mange mennesker. Nogle forsvinder ud af ens liv igen, fordi man enten glider fra hinanden. Sådan er livet desværre! Men der er dog nogen mennesker i mit liv, som jeg vil undgå at glide fra. Fordi de er så fantastiske, på hver sin måde. Men ved bare de er 100% ved er ægte, tak for jer! Hvis I læser dette indlæg ;) Man har jo næsten altid diskussioner i et venskab, men et venskab uden diskussioner er et venskab uden kærlighed. Kærlighed er jo ikke kun det man får i et forhold, husk det. Kærlighed er også det får fra sine venner, veninder (venskab) & familie. Selvom man er meget forskellige, så behøver det ikke være dårligt. Hvis man virkelig vil det venskab, og man faktisk har gode tider/minder sammen fx. Men man  har nogle diskussioner engang imellem, kæmp for jeres venskab. Nogle mennesker opgir' simpelthen for hurtigt, hvis de bare lige har et diskussion eller et skænderi. Jeg har da et par stykker jeg godt kan skændes med eller være oppe at diskuter. Specielt én, personen kan jeg godt have mine skænderier med - og personen ved godt hvem personen er, hvis personen læser dette. Vi opgir' ikke vores venskab, selvom vi er forskellige, kan have vores nedture (som skænderier & diskussioner) og være virkelig uenige om nogle ting. Men vi har jo vores gode tider, og vi er der for hinanden 100%. På trods af vores skænderier, er jeg glad for personen er i mit liv stadig - og det har personen været i mange år. Men nok om den person, jeg ville blot nævne et fx. og det blev ret længere end jeg havde regnet med ;-) Men så er der nogle der kommer med kommenterene med, hvis ens ven/inde laver en fejl, og man ikke skal tilgive alt fx. - og nej selvfølgelig skal man ikke det. Men hvis det er en ting man måske burde tilgive, så husk: Alle begår fejl.. Det er menneskeligt og vi alle er blot mennesker! Der er virkelig nogle venskaber, som jeg virkelig altid vil kæmpe for. Og nogle af dem, ved hvem de er. Men jeg oplever nogle gange ved nogle af mine venner, hvis de har en ven/inde, der laver én fejl - så tilgiver de ikke personen og jeg sidder personligt og tænker "Why?" (Jeg vil jo ikke blande mig i alt, eller man skal ikke blande sig i alt..) hvis fejlen ikke er så slem eller hvad man nu siger. En fejl behøver ikke være en dårlig ting, det kan faktisk godt styrke et venskab. Alle laver fejl, og jeg vil vædde med der sidder en derude, og ikke har tilgivet en af deres venner for en fejl, men personen har selv lavet en fejl. Nu får jeg måske det til at lyde som om at lave fejl er en god ting, man skal selvfølgelig ikke gør det med vilje! Men mange ser kun fejl som noget negativt, og overhovedet ikke som positivt. Og der er det netop jeg vil ha' folk til at indse, at fejl kan styrke et venskab fx. Intet bedre end et ægte venskaber! 


"We dont loose friends, we learn who are the real ones.."

Ingen kommentarer: