tirsdag den 26. november 2013

Kost; At blive overrasket.

Mange folk tror kun det er "kedeligt" mad og salat man må spise, når man går op i sin træning og fx. er på kur. Men der er vildt mange lækre sunde retter, og lækre sunde snacks (hvis man er lækkersulten fx!). Det er ikke kun salat man må spise. Bare hvis man  fx. søger "Lækre snacks" på google, kommer der masser af gode råd og retter frem. Sundt mad indeholder meget mere end bare salat, og dem som tror det kun er det man må spise, bliver i hvert fald overrasket, rettere sagt: Meget overrasket! Ikke bare det at det er sundt, det ser også lækkert ud - det er ikke noget man tænker "Det ser ikke lækkert ud." Det ser i hvert fald mere lækkert ud end nogle af de usunde retter for det meste! Synes I skal søge på det, hvis I gerne vil leve sundere og så blive overrasket ligesom mange er blevet.
- Men jeg synes det er trist mange tror det kun er "kedeligt" mad og salat man må spise, hvis man skal leve sundt og tabe sig fx. 

Lige inden jeg begyndte at gå op i min træning, undersøgte jeg alt muligt forskelligt, som fx. hvor meget sukker der egentlig var i de forskellige ting, og alt det som man nu ikke ved, hvis man ikke går så meget op i sin træning og kost. Jeg blev overrasket over nogle ting! Som hvor meget sukker der er de forskellige usunde ting. Man vidste jo egentlig godt det ikke var sundt, men man får virkelig øjnene op hvor meget sukker der fx. er i. og hvor usundt det egentlig var/er.
- Er du en person som ikke har så meget styr på hvor meget sukker der er i nogle forskellige ting? Du er ikke den eneste. Det havde jeg jo heller ikke i starten som sagt, men så undersøgte jeg det. Og jeg blev overrasket over hvor meget sukker der egentlig er i, og nu spiser jeg ikke alt det usunde så tit. Det frister bare ikke på samme måde mere. Og nu skal jeg ikke spille hellig, fordi jo - jeg spiser/drikker da usunde ting nogle gange. Men ikke så meget som jeg har gjort fx. Jeg vil fx. hellere have noget lækkert frugt  end slik nu. 

Her er et billede over hvor mange sukkerknalder der er i nogle ting:


Kilde: tv2.dk 

2 kommentarer:

Administrator sagde ...

Det sværeste for mig er, at finde tiden til at spise sundt. For når man tager afsted til skole klokken kvart i 7, så er der ikke meget tid om morgen til sunde snacks (Og jeg kan ikke lide det, hvis det er lavet dagen før) og så er man først hjemme halv fem. Så er dagen lang og trangen til sukker er stor!
På den måde er det bare nemmere med lidt usund kantine mad, desværre.. :(

Anonym sagde ...

Til dig ovenover, jeg går afsted kl. 06.30 om morgenen og jeg spiser kun sundt. Et godt tip, tag frugter med i skole og gulerødder, skræl dem dagen før og hav dem i en beholder med vand i køleskabet natten over, ellers køb snack gulerødder i kvickly, lidl eller brugsen. dem kan snacke af dagen lang. Og så kan du evt have proteinbarer med (isis, allevo, nupo) hvis du ikke kan lide at lave mad aftenen før, hvilket jeg delvist kan forstå, men tror ikke du har prøvet en kyllinge salat, for det smager helt fint dagen efter :) jeg er selv i den situation hvor jeg først er sent hjemme, dog først halv 7 ved mig, men alligevel :)