torsdag den 16. januar 2014

At være presse.

Nogle af dem som jeg kender, der ved jeg er presse nogle gange eller dem der får af vide jeg er presse, de spørg tit præcist hvad det er (det er åbenbart ikke alle der ved hvad det er, og det er jo fair nok.) Da jeg begyndte at blogge, så synes jeg det kunne være fedt at prøve det og dengang vidste jeg jo ikke præcist hvad det gik ud på og hvad jeg gik ind til. Jeg vidste hvad presse var, men hvordan var det er være dét? Jeg blev virkelig nysgerrig, men jeg vidste ikke om det overhovedet var muligt at prøve at være det? Jeg ved ikke om det var en drøm at blive det/at prøve at være presse, men det var virkelig noget jeg ønskede mig at prøve. Så nogle vil vel kalde det en lille drøm jeg havde. Men en dag gjorde jeg noget ved det, og prøvede at se om det kunne lade sig gøre. Den dag jeg fik besked om det kunne lade sig gøre, så blev jeg glad - men jeg blev også spændt! Tiden gik og pludselig kom dagen hvor jeg skulle være presse for første gang. Og jeg fandt ud af at jeg faktisk rigtig kunne lide at være presse. Nogle har spurgt om det er min fremtid med job, og det er ikke min plan og det er ikke den uddannelse jeg har valgt - dét vil nok undre nogle. Men jeg elsker at være presse. Men det bliver nok kun noget fritidshalløj, med bloggen som det er lige nu. 

Men nu har jeg jo været presse nogle gange, og er det stadig nogle gange. Når det er, så snakker jeg nogle gange med nogle kendte. Efter jeg er begyndt på at være presse nogle gange, så får man en helt anden mening, om kendte fx. og hvordan de er som personer. Rigtig mange personer (kendte, osv.) bliver dømt på sladder og hvad de høre & læser. Men der er meget stor forskel på at lære dem af "kende" igennem tekst & sladder. Før jeg blev blogger, og havde prøvet at være presse. Så havde jeg nogle bestemte meninger omkring visse kendte - nogle af de kendte har jeg snakket med den dag i dag pga. presse, og nu er min mening ændret om dem. Og det er på den gode måde, skal det lige siges. Man skal virkelig ikke tro på alt hvad man høre fra sladder, fjernsyn, osv. Engang læste jeg utrolig meget sladder om kendte, og jeg læser det da stadig. Men ikke så meget som jeg har gjort, men jeg tror langt fra på det hele af det jeg hører og læser. Sladderblade er skiftet ud med andre ting. Selvfølgelig læser jeg stadig sladder, det tror jeg de fleste mennesker gør. Men at være presse nogle gange, det har ændret nogle ting ved mig, og det er faktisk i den gode retning. Så det er kun oplevelserne og gode snakke der gør jeg bliver ved med at være presse. 

Men hvad kan jeg sige om at være presse? Du møder en masse mennesker, du får oplevelser for livet, du støder på nogle af de kendte mennesker - og får gode snakker med dem, jeg elsker det jeg laver når jeg er presse (Tage billeder, skrive tekst, interviewe, osv.) Jeg har været presse nogle gange nu og jeg glæder mig allerede til næste gang! Men hvornår det bliver, det ved jeg ikke. Men det skriver jeg jo om på bloggen når det er, som jeg altid gør. Som presse oplever og ser du mere, du kommer også bag ved studiet og ind i presserummet og de folk som er presse. Det skal lige siges at jeg ikke skriver dette for at blære mig eller noget lign, men fordi mange har spurgt mig hvad presse præcist det er, men nu har jeg skrevet lidt om det. Men det jeg har oplevet ved at være presse, det er nogle oplevelser for livet og jeg har stødt på mange søde mennesker og det med at "lære" folk/de kendte at kende på den måde, er meget bedre end sladder! Men at man høre ting fra deres egen mund, det er meget bedre. Men selvfølgelig lære man ikke de kendte af en snak eller to, men en snak eller to kan tit gør en forskel alligevel! :-)

Jeg ved faktisk ikke om jeg kan kalde det at være presse det er jeg er, når jeg kun er blogger. Og gør det nogle gange? Men når jeg er presse de forskellige steder, bliver jeg da kaldt for presse.











Ingen kommentarer: