torsdag den 3. april 2014

Hjemme fra ferie!

Jeg kom hjem igår fra ferie. Jeg har været i Tyrkiet i Alanya! Det var super skønt, at være dernede. Der var omkring de 20-25 grader dernede, jeg savner virkelig varmen - men det er dejligt at være hjemme igen! 

Facts om Alanya:

  • Man får tit tyrkisk te, når man venter i butikken. Og deres the smager helt fantastisk, skal det lige siges! 
  • De kører mere som de vil i trafikken, end herhjemme i Danmark.
  • De er en time foran dernede med klokken.
  • Pengene dernede hedder Lira og ikke Krone. 
  • Der løber mange katte og hunde dernede på gaden, som er hjemløse. 
  • Der er flest unge mennesker i højsæsonen, og flere ældre mennesker når det ikke er.  (Jeg har været der i april måned og  juni måned, og man kan godt mærke forskel) Men det er jo hyggeligt alligevel!
  • De har en smuk natur. 
  • De gør meget mere ud af tingene i forhold til Danmark, og det gælder næsten alt. Ligefra musik, maden, detaljer, fest, huse, designs, valg (der var valg da jeg var der – derfor ved jeg bl.a. det)
  • Folk er meget imødekommende dernede. 



    Her er nogle billeder jeg har taget, fik ikke taget ret mange desværre!



    1 kommentar:

    Kathrine Johansen sagde ...

    Lækker ferie! :)

    Kig gerne forbi min blog, knus
    http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/