onsdag den 25. december 2013

Nogle har bare større effekter på en, end andre har.

Vi er alle blot mennesker, men vi er også forskellige og heldigvis for det! Det gælder også effekter på hinanden, og nu tænker jeg både på forelskelse, at blive glad for en, svagheder, osv. Hvis I forstår hvad jeg mener? Nogle gange er man blind, fordi man er forelsket eller meget glad for en person. Og jeg tror vi alle har været der! Nogle gange glemmer man fornuften og ser ikke hvad andre ser - netop fordi man er forelsket/glad for en person. Mange dropper sine veninder og venner, hvis de går hen og bliver glad for en eller forelsket, og så vil nogen måske komme til at glemme vennerne og veninderne eller så ser de ikke de ting ved personen som ens veninder og venner ser, fordi de netop er blind af forelskelse. Hvis personen som er en veninde eller ven, og glemmer sine venner og veninder lidt - så er der mange som bare tænker "fuck hende/ham, det er hendes valg" og glemmer hende eller blive sure. Det er det forkerte at gøre! Selvfølgelig er det heller ikke det rigtige af ens veninder og venner glemmer en fordi de er forelsket osv. Men forstå mig ret! Jeg har oplevet en af mine veninder gjorde det imod nogle andre af hendes veninder og jeg, og vi "droppede" hende ikke, fordi hun gjorde som hun gjorde. Vi hev hende til side, og sagde det som det var, og vi sagde vores mening. Vi ville jo ikke "miste" hende, og vi savnede hende. Hun sagde hun faktisk godt kunne se det, nu hvor vi egentlig sagde det, og hun ændrede det eller hvad man sagde. Hun fik mere tid til os, og selvfølgelig havde hun tid til sin kæreste. Og kæresten, som vi også kendte, han forstod faktisk også godt os. Så han blev overhovedet ikke sur, eller noget lign. Så pga. vi tog den snak med hende, i stedet for at "droppe" hende, og blive sure på hende og tænke "det er hendes valg." Så tog vi en snak med hende stille og rolig og forklarede det hele som det var, og ingen blev sure. Man skal bare snakke med personen om det stille og roligt. Det er selvfølgelig ikke alle der glemmer sine veninder og venner når de går hen og bliver glad og forelsket i en, men nogen gør. Men tænk på hvis det var en selv? Det handler jo bl.a. om hvilke effekter personen gør for en. Man skal jo huske, hvad sker der når man selv bliver glad for en og forelsket? Jeg har oplevet en blive sur over hendes veninde glemte hende, fordi hendes veninde blev forelsket. Hendes venindes forhold gik så i stykker. Det sjove er hendes som blev sur, hun blev glad for en nogle måneder efter og så glemte hun hendes veninde. Mange folk spiller utrolig hellig på så mange punkter, og det er til at brække sig over. Så hvis man snakker om svagheder. Hvem kender ikke det der med at have en svaghed for en vis person? Jeg hader det. Jeg har da selv haft svagheder for personer, og det behøver jo ikke være for en person man er forelsket i. Svagheder kan jo både være godt og skidt, kommer jo an på svaghederne og hvem man har en svaghed for. Det kan både være en god effekt, men også dårlig. Jeg synes bare i det hele taget man glemmer at en snak kan gør meget, i stedet for at sige "fuck det/personen". En god snak gør utrolig meget, og det gælder i det hele taget. 

Ingen kommentarer: