torsdag den 25. juli 2013

Jalousi.

Vi er enige om at jalousi rent ud sagt kan være en bitch, men det kan også være en bekræftelse. Men det kan ødelægge så meget, og nu snakker jeg ikke bare om i et forhold. Jalousi findes jo ikke kun i forhold. Vi har vel alle prøvet at gør en jaloux eller selv blive det? På en eller anden måde. Vi er alle jaloux på et eller andet punkt, og nogle er mere end andre. Nogle vil bare ikke indrømme det. Man finder faktisk også ud af ting, via jalousi, om det så er godt eller skidt. Det må man jo selv bestemme, det kommer nok også an på hvorfor man er jaloux. Og igen, nu snakker jeg ikke kun om jaloux i forhold, men i det hele taget - bare så der ingen tvivl er. Jeg ville skrive om dette emne, fordi en af mine veninder og jeg snakkede om jalousi. 

- Hvilken type er du, i forhold til jalousi? Er du lidt eller meget? 

"Jalousi er en følelse, der refererer til de negative tanker og følelser af usikkerhed, frygt og ængtelse for et forventet tab af noget, personen værdsætter, såsom et forhold, venskab eller kærlighed." 



1 kommentar:

Kamilla sagde ...

Jeg er desværre meget jaloux anlagt. :) Men når jeg fx lære en mand at kende, så fortæller jeg altid i starten at jeg er den jaloux type, og så spørg jeg selvfølgelig også om de er det. Og alle mænd svare simpelthen nej, men når man så kommer i forhold med dem, så er de pudsig nok jaloux alligevel. Jeg har intet i mod jalouxsi, jo hvis det udvikler sig sygeligt eller voldeligt, det kan jeg slet ikke have! Men der er mange der altid siger at de slet ikke er den jaloux type, når de så faktisk er lidt jaloux anlagt. :)