søndag den 3. november 2013

En af de ting jeg er i gang med at øve mig på for tiden.

Nu er en af tingene som jeg gerne vil blive bedre til, det er at blive bedre til engelsk. Har skrevet i et tidligere indlæg, at jeg gerne vil blive bedre til engelsk. Der er jo mange måder man kan lære engelsk på/sprog i det hele taget. Jeg er begyndt at øve mig på en god måde, vil jeg da selv sige i hvert fald. 

Jeg er begyndt at skrive med en person på engelsk! Grunden til vi ikke snakker og blot skriver lige nu, er fordi jeg personligt bedre forstår engelsk når jeg læser det og ikke høre nogen tale det. Lidt mærkeligt måske, men sådan er det jo. Men et skridt af gangen! Jeg kan mærke jeg er begyndt at skrive engelsk (mere end jeg plejer), fordi jeg er begyndt at tale lidt engelsk nogengange uden jeg egentlig lægger mærke til det. Hvilket er godt! Det der er en udfordring i dette, det er personen ikke kan dansk selv, så ingen snyderi. (Så personen kan ikke engang hjælpe mig med at sige hvad det betyder på dansk først fx) Men vi lære jo begge to engelsk, fordi vi lære jo lidt fra hinanden og hvad det betyder. Men hold nu op, vi får  os nogle gode grin (Pga. vi ikke er gode til engelsk begge to, så vi er ikke ligefrem gode nogen af os). Men vi kan dog lidt engelsk begge to i forvejen jo. Men jeg lære personen dansk oveni, jeg vil gerne hjælpe personen med at kunne lidt andet sprog, end det personen taler udover engelsk (Det personen nu kan, hehe).  Personen er fra Italien, men bor dog her i Danmark lige nu. Men hey - vi kan føre en samtale på engelsk, og mig som ikke er god til engelsk, så er det super fedt og det er fremskridt. Det er jeg glad for, wuup wuup! Og jeg har lært lidt mere engelsk nu hvor vi er begyndt at skrive sammen. Det' nice! Glæder mig til at se hvor meget engelsk jeg lære af vi skriver. 

Jeg ved godt det er skrevet lidt indviklet, men prøvede ikke at gør det indviklet. Men håber I forstår hvad jeg mener :-) Og grunden til jeg skriver personen, er fordi jeg ikke vil hænge personen ud. Men når man læser det igennem, har jeg faktisk skrevet "personen" utrolig gange, haha.

1 kommentar:

Kamilla sagde ...

Jeg har altid nærmest stammet og ikke kunne få et ord ud, hvis folk snakkede engelsk til mig. Men min x var fra Tyskland og kunne ikke dansk, og jeg kan ikke tysk, så jeg var nød til at snakke engelsk, og jeg blev overrasket over hvor hurtig jeg blev bedre til det, og hvor god jeg egenlig blev. Jeg begyndte selv at snakke engelsk i søvne, og ofte kom jeg til at snakke engelsk til min familie osv, fordi hjernen åbenbart lige var lidt langsom med at skifte fra engelsk til dansk ;) men det er super fedt at skrive med en eller snakke med en på engelsk, hvor man ved at det er det eneste sprog man kan snakke sammen på, man lære det bare utrolig hurtigt! :)